Nieuwe digitale tools

 
Tegenwoordig is het zeer gebruikelijk dat je als consument voor aanschaf van een product online informatie gaat zoeken. De tijd waarin we dat deden aan de hand van lange artikelen is al lang voorbij. We zoeken naar relevante informatie en de aandacht die we besteden aan die informatie wordt steeds korter. Interactieve content én content waar je zelf actief mee aan de slag gaat zorgt voor een hogere betrokkenheid met vaak ook een hogere conversie als gevolg. 

De Essilor consumentenwebsite is erop gericht om consumenten naar de winkel van de Essilor Experts te leiden. Om dit te doen bieden we een mix van artikelen, blogs, productinformatie én digitale tools aan om hen te activeren. Deze maand lanceerde Essilor twee nieuwe digitale tools op de Essilor.nl website om de consument op een interactieve, speelse wijze te bereiken en aan te zetten tot actie. 

Nieuw: zelf online een brillenglas samenstellen met de Lens builder

De Lens builder is een online configurator voor het samenstellen van een uniek Essilor brillenglas. Een interactieve tool, waarmee de consument spelenderwijs zelf een brillenglas kan samenstellen. Met uiteraard als doel: traffic genereren naar u als Essilor Expert. 




Nieuw: online bril passen met de Virtual Try-On

Met deze tool kan de consument online een montuur met Essilor brillenglazen passen. Welk type brillenglazen, afwerking en/of kleur vindt de consument leuk en welk type montuur past bij zijn gezicht en stijl? Natuurlijk is het ook mogelijk om het resultaat van de online pas-sessie te delen met vrienden.

Voor een optimale gebruikerservaring kan de consument vanuit het resultaat van de Lens builder rechtstreeks door naar de virtuele paskamer. Ook is de Virtual Try-On geïntegreerd op verschillende relevante productpagina’s, zoals Transitions. Dit maakt het website bezoek ook direct een stuk persoonlijker. 

Ook relevant: de Essilor Lifestylescan

In dit rijtje van digitale tools kan de reeds bestaande Essilor lifestylescan niet ontbreken. Ook deze tool is speciaal ontwikkeld voor de oriënterende consument. Daar waar de Lens builder de consument activeert om met het samenstellen van een brillenglas aan de slag te gaan, gaat de Essilor lifestylescan in op de levensstijl van de consument. Na het invullen van een korte vragenlijst ontvangt de consument een eerste advies over mogelijke kijkoplossingen die voor hem/haar geschikt zouden zijn. En het leuke van de Essilor lifestylescan is dat u deze zelfs op uw eigen lokale website kunt integreren.

Loading...