Zichtprofiel 2.0 & Essilor lifestylescan

 
​In 2008 lanceerde Essilor het zichtprofiel: een digitale vragenlijst in My.Eyecast welke u samen met uw klant doorloopt voorafgaand aan de refractie. Het zichtprofiel is ontwikkeld als vast protocol voor de sociale anamnese én voor het blootleggen van de meerdere paren-behoefte van uw klant.

Vandaag lanceren wij een vernieuwde versie van het zichtprofiel, waarin wij uw feedback en nieuwe inzichten hebben meegenomen. Hieronder leest u meer over de laatste ontwikkelingen:

Zichtprofiel 2.0

In uw My.Eyecast omgeving is vanaf vandaag een vernieuwde versie van het standaard zichtprofiel zichtbaar. Dit houdt in dat de producten geüpdatet zijn én de resultatenpagina een nieuw ontwerp heeft gekregen aansluitend op de vernieuwde Essilor merkstructuur.
 

Essilor lifestylescan

Naast deze versie van het zichtprofiel is een verkorte variant, de Essilor lifestylescan, ontwikkeld voor het online kanaal. De Essilor lifestylescan is beschikbaar op de Essilor digital HUB website (www.essilor.nl) en heeft als doel om klanten naar uw winkel te verwijzen (maak een afspraak).

Net zoals in het zichtprofiel zijn de vragen erop gericht om de levensstijl van de consument te inventariseren op het vlak van vier categorieën (schermgebruik, verkeersdeelname, binnen- en buitenactiviteiten). In het begin van de vragenlijst zijn twee filtervragen toegevoegd die het belang van deze vier categorieën voor de consument in kaart te brengen. Afhankelijk van de antwoorden op deze vragen worden alleen voor de twee meest belangrijke categorieën vervolgvragen gesteld. De Essilor lifestylescan is hierdoor korter en zo relevant mogelijk voor de consument die zich online oriënteert.

De vernieuwde resultatenpagina helpt de consument met het verder onderzoek doen naar de geadviseerde kijkoplossingen en stimuleert de consument om een afspraak te maken bij een opticien in de Essilor storelocator. 

Essilor lifestylescan in uw etalage

Naast deze online variant van de Essilor lifestylescan is deze versie ook geschikt voor het gebruik in uw etalage. De consument kan zijn mobiel koppelen aan het etalagedisplay en doorloopt zo de vragenlijst. Vanuit de resultatenpagina wordt de consument aangezet tot actie: loop binnen of maak een afspraak.

Wilt u de Essilor lifestylescan tonen in uw etalage, dan kunt u gebruik maken van de Duovizion schermoplossingen van Lookizi. Het 49" full HD-scherm is in diverse varianten beschikbaar. De bijgeleverde Magicbox zorgt voor de aansturing van de software op het scherm. Bent u geïnteresseerd in deze oplossing voor in uw etalage neem dan contact op met uw optiekadviseur. 

Verschil zichtprofiel en Essilor lifestylescan

Zoals hierboven omschreven is de Essilor lifestylescan een afgeleide van het zichtprofiel. Beide varianten zijn echter geoptimaliseerd voor het behalen van verschillende doelstellingen en dienen dus niet met elkaar verwisseld te worden. 

Menu zichtprofiel in uw My.Eyecast

Zit u in de zichtprofiel omgeving, dan vindt u een nieuwe menu-knop (tandwieltje) aan de linkerzijde van het scherm.​ ​Via deze knop komt u in een menu waar u diverse functionaliteiten kunt vinden:
  1. Resultaten afgelopen 24 uur
  2. Oproepen van een resultaat
  3. Vooraf toezenden van het zichtprofiel
  4. Beheren
Om toegang te hebben tot dit submenu dient u een viercijferige code in te voeren. Deze staat standaard ingesteld op de postcode van uw vestiging.

1. In deze lijst vindt u de meest recente sessies die in het My.Eyecast account van uw optiekzaak zijn uitgevoerd. U kunt zoeken op tijdstip van de sessie of door middel van e-mailadressen. Wegens privacy zijn de e-mailadressen gedeeltelijk leesbaar.

2. Elke unieke resultatenpagina die wordt gegenereerd heeft een unieke referentiecode. Vult u deze code in in de My.Eyecast omgeving van de consument, dan ziet u de resultaten van het betreffende zichtprofiel en kunt u de vragen & antwoorden inzien. Vragenlijsten die vanuit uw winkel specifiek zijn verstuurd kunnen alleen opgeroepen worden in uw My.Eyecast omgeving.

3. Van diverse opticiens ontvingen wij feedback dat het bestaande zichtprofiel te tijdrovend was om uit te voeren voorafgaand aan de refractie. Deze functionaliteit stelt u in staat om het zichtprofiel voorafgaand aan de afspraken in uw winkel toe te sturen.

Werkt u met een standaard e-mailbevestiging vanuit uw e-mailingsysteem of winkelautomatiseringspakket? Dan kunt u uw persoonlijke link toevoegen aan uw standaard e-mailbevestiging. Uw persoonlijke link is als volgt opgebouwd: zicht.pro/afspraak/uwklantnummer

4. Via de beheer-knop kunt u uw instellingen voor het zichtprofiel beheren. Voeg hier uw bedrijfslogo en contactgegevens in. Deze worden getoond in de automatisch gegenereerde resultatenpagina's en e-mails templates.

Loading...